damp course

• gugusse

New Member
    France
    For technical terms you can try this:

.
    granddictionnaire
    .
    com

(sorry, i'm not allowed to post links...)

hongkongphooey

New Member
    BRITISH
    It protects your building from rising damp usually it's a horizontal line of holes just above the ground outside the house containing an element that pulls mooisture outof the wall.

Tu connais l'expression en française par hasard, j'en veux un chez moi ... ?

verowyn

Member
    Français - France
    I don't know how to translate damp course in this sentence:

She saw (...) a square opening, about eight inches wide, in the lowest step, which she took to be the ventilator of a damp course.
    This wiki article explains that
    A damp-proof course (often abbreviated to DPC) is a horizontal barrier in a wall designed to resist moisture rising through the structure by capillary action
    Elle vit une ouverture carrée, d’environ vingt centimètres de large, sur la marche la plus basse, qu'elle pensa être le ventilateur d'un... circuit anti-humidité ?

Anyone who'd know the correct technical term for this in French?

Michelvar

Quasimodo
    French / France
    Bonjour,

Sauf erreur de ma part, il n'y a pas de ventilation associée à une barrière anti-capillarité (damp course). Le film anti-capillarité empêche la remontée par le mur de l'humidité venant de l'extérieur, alors que les systèmes de ventilation luttent contre la condensation.

Personnellement je traduirais par "la ventilation d'un vide sanitaire", ou tout simplement par "une ouverture de ventilation", en laissant de côté l'idée de "damp course".

Last edited:

verowyn

Member
    Français - France
    Ah, oui, effectivement.

Merci du conseil, j'avais du mal à me représenter ce que pouvait être ce "damp course" et comment y associer une ventilation.

< Previous | Next >