das schließt euch mit ein {mit}

j-Adore

Senior Member
English (BrE)
"Ja, Und das schließt euch mit ein. Aber das habt ihr mittlerweile ja wohl bemerkt."


Hi. I'm not sure how to interpret the adverbial use of "mit". Is it close to saying:

"Ja, Und das schließt auch euch noch ein."


How does it compare to phrasing the sentence without it:

"Ja, Und das schließt euch ein."
 
  • JClaudeK

    Senior Member
    Français France, Deutsch (SW-Dtl.)
    Is it close to saying: "Ja, Und das schließt auch euch noch ein."
    I would rather say "das schließt euch auch ein."
    How does it compare to phrasing the sentence without it: "Ja, Und das schließt euch ein."
    "das schließt euch mit ein."
    "mit" stresses the inclusion, but there is no major difference between the two sentences.

     

    elroy

    Imperfect mod
    US English, Palestinian Arabic bilingual
    Meiner Erfahrung nach wird im Gesprochenen fast immer das "mit" mit [sic] verwendet.
     
    Last edited:
    Top