Dieronterend

< Previous | Next >

eno2

Senior Member
Dutch-Flemish
Dieronterend: ik zou graag het woord dieronterend officieel ingevoerd zien.
Context:
Wist u dat in de melkindustrie mannetjeskalveren meteen na de geboorte gescheiden worden van hun moeder?

Uiteraard hangt de melkindustrie dit niet aan de grote klok. De kalfjes worden moederziel aalleen verder opgekweekt in een stal of hok. Na enkele weken belanden ze op een vrachtwagen richting buitenland. Dit transport is een regelrechte horrortocht voor de kalfjes .

Jonge, kwetsbare dieren worden in veel te krappe, oververhitte vrachtwagens vervoerd. Vaak krijgen ze ook niets te eten of te drinken. En dat tijdens ritten van duizenden kilometers, die soms tot tien dagen aan een stuk duren! Al die tijd staan de jonge dieren tot aan hun enkels in hun eigen uitwerpselen. DIERONTEREND is het!

Kalfjes die in elkaar storten tijdens de veel te lange en zware reis, worden soms levend vertrappeld. Veel kalfjes worden ziek of raken gewond. De zwakste kleintjes halen de eindbestemming niet eens.

Zij die het wel halen, worden vreselijk mishandeld. En het slachten? Dat gebeurt vaak onverdoofd, amateuristisch en op een gruwelijke manier. Het korte leven van deze kalfjes is dus van begin tot einde een ware hel.

Deze verschrikkelijke transporten moeten NU stoppen !

Dieren zijn geen dingen. Kalfjes mogen niet zomaar geladen, vervoerd en gelost worden alsof het vrachtgoederen zijn. Alle levende wezens, ook dieren, verdienen respect!
Gaia, dieronterend gemunt door Michel Vandenbosch.

• eno2

Senior Member
    Dutch-Flemish
    Neen. Maar ik heb vorige eeuw twee decennia lang de slachthuizen, de vetverwerkingsbedrijven (o.a dioxine Verkest) en last but not least de kadaververwerkers van Vlaanderen bezocht omdat ze geautomatiseerd en ander industrieel materiaal gebruikten dat ik verkocht.

eno2

Senior Member
    Dutch-Flemish
    Neen. Maar ik heb vorige eeuw twee decennia lang de slachthuizen, de vetverwerkingsbedrijven (o.a dioxine Verkest) en last but not least de kadaververwerkers van Vlaanderen bezocht omdat ze geautomatiseerd en ander industrieel materiaal gebruikten dat ik verkocht.
    Zoals boormachines (met vacuüm) voor het snel en gemakkelijk verwijderen van de ingewanden van kippen via de endeldarm bij de dagelijkse massale kippenslacht. Ik weet niet of je dat dierwaardig kan noemen.

Last edited:
    < Previous | Next >