domestic capacity pressures

marcelasofia

Senior Member
Spanish
¿Alguien me puede ayudar, por favor?
Commodity prices have twitched up in response to the weak dollar, but our view remains that the main risks to inflation stem from exchange rates and domestic capacity pressures. Gracias.

Last edited by a moderator:
  • matthawk127

Member
    English, United States
    Hi, marcelasofia, "twitched up" in this case seems to mean "increase" so I would use the verb "subir"...los precios han subido

"Domestic capacity pressures" I would translate as presiones de capacidad doméstica... I'm not sure how else it would be translated... I hope this helps. :)

Last edited by a moderator:

Orlan

Senior Member
    Spanish, Mexico
    "Commodity prices have twitched up in response to the weak dollar, but our view remains that the main risks to inflation stem from exchange rates and domestic capacity pressures."

Ahí va mi intento:

"Los precios de las mercancías se han incrementado en forma irregular debido al debilitamiento del dolar, pero nuestra opinión sigue siendo que los principales riesgos de inflación provienen de las tarifas de intercambio y de las presiones domésticas de capacidad".

Me imagino que las "presiones domésticas de capacidad", se refieren a la capacidad de compra (a mayor demanda, mayor inflación).
    Ojalá y te sirva. Saludos.

< Previous | Next >