eel pie

dünü

Member
german
Hallo, schönen guten Sonntag im April ;)

hat hier jemand von euch eine Ahnung, was ein "eel pie" ist? Muss was zu essen sein (ein Aalkuchen??? Etwas ungewöhnlich, oder?)

Der Text spielt im 17. Jahrhundert in England, der Satz lautet: "A hot eel pie, some cheese and bread, and a bottle of sack awaited on a table by the fire."

Hm. Für jeden Hinweis seeeehr dankbar, ich muss das gute Buch nämlich übersetzen...

DANKE!

• savannah

Senior Member
    English, USA
    Hallo...

Eel pie = eine Aalpastete

Keine Ungewöhnlichkeit im 17. Jahrhundert in England, ich denke:)

savannah

Senior Member
    English, USA
    My pleasure, dunu...

(Sorry for my awful written German, too. I use it as a research language and have no problem at all reading it, but speaking and writing is always more difficult. Guess I need to spend more time in this forum:))

dünü

Member
    german
    My pleasure, dunu...

(Sorry for my awful written German, too. I use it as a research language and have no problem at all reading it, but speaking and writing is always more difficult. Guess I need to spend more time in this forum:))
    It was not awful, in fact it was almost perfect ;) At the end of a sentence we say: "denke ich" (instead of "ich denke"), that´s all. My English is far more disastrous, I guess :eek: Have a nice day!

< Previous | Next >