eh bien justement

< Previous | Next >

Jina Jeong

Senior Member
korean
Hello.

Could you help me translate the phrase underlined into English?

A: Dis-moi, tu sais qu'on doit se voir avec Sarah?
B: oui, mais quand? Je suis assez occupé en ce moment.
A: Eh bien justement, ça t'embêterait de déplacer ton rendez-vous?

I need your help.
Thank you in advance!

• snarkhunter

Senior Member
    French - France
    Hello,

First, one has to realise a proper sentence would read "Eh bien, justement, ...". Which may be translated as "Well, actually, ..." or "Well, as a matter of fact, ..." (or anything similar).

snarkhunter

Senior Member
    French - France
    Hello Uncle Bob,

I would have agreed if the actual sentence had been "bien justement". But the comma (which is not in the original sentence, but is still needed here) makes it quite a different beast. I would stick to my previous suggestion (that is, as far as my EN translation may be considered correct).

Quaeitur

Senior Member
    French
    I understand the eh bien justement in French as something close to A ce propos and almost ça tombe bien.

How about using In that case or Oh, then ...

annie21

Senior Member
    chinese
    Donc, quand justement est mis au début d'une phrase, ça n'a pas de sens, n'est-ce pas? Ou le sens est en effet qui contredit la phrase précédente? Merci beauocup

Et pour la phrase suivante:
    Justement, comment analysez-vous l'évolution du tennis asiatique ?

Que signifie ce justement?

[Note des modérateurs : Posts consécutifs fusionnés. Cliquez sur Edit au lieu de poster 2 fois de suite]

Last edited by a moderator:

joelooc

Senior Member
    French (Provence)
    Non, à mon avis. Justement peut être l'équivalent de precisely ou de by the way ou actually mais personnellement je ne l'utilise jamais sans motif.
    En revanche eh bien tout comme well n'a souvent d'utilité que pour commencer une phrase dans la langue parlée (où il est souvent remplacé par 'ben.)

< Previous | Next >