empobrissat

Discussion in 'Català (Catalan)' started by samarkanda, Mar 28, 2017.

1. samarkanda Senior Member

Barcelona
    Catalan / Spanish (Spain)
    Volia fer servir la paraula "empobrissat" (que he dit no-sé-quantes vegades al llarg de la meva vida) i acabo de veure que no surt al diccionari, cosa que m'ha sorprès una mica. El que sí que m'ha deixat absolutament bocabadada és que no n'hi ha ni un sol exemple a Google! He trucat a la meva mare per descartar que no estigués confosa, i ella m'ha confirmat que també la diu. Algú més l'ha sentida o la coneix?

2. Doraemon- Senior Member

Spain
    "Spanish - Spain" "Catalan - Valencia"
    Jo no l'he sentida mai. Què significa, empobrit?

3. Dymn

Dymn Senior Member

Catalan, Catalonia
    Jo tampoc l'he sentida, potser és una paraula que només utilitzeu a la teva família, i que quan la dius no queda estranya perquè suposo que aquest em- està relacionat amb l'em- d'empobrir, i -iss- del diminitiu que sovint es fa de pobre (pobrissó).

Quin sentit o connotació li dones?

4. samarkanda Senior Member

Barcelona
    Crec que l'equivalent normatiu és "esclarissat", jo la faig servir sobretot per als cabells, per exemple per dir que algú du els cabells llargs però no llueixen perquè els té empobrissats.

Deu ser una creació familiar a mig camí entre esclarissar i empobrir!

5. Doraemon- Senior Member

Spain
    Esclarissar vol dir això? :confused:
    No és com entenc aquesta paraula.
    Jo d'aquesta idea diria deslluïr, deteriorar...

6. samarkanda Senior Member

Barcelona
    No, no m'he explicat bé. Els cabells empobrissats són cabells molt fins, poc densos, és a dir, una cabellera pobra (això que no llueixen és una conseqüència i, en tot cas, opinable).

7. Doraemon- Senior Member

Spain
    Aclarat, ja entenc el que volies dir.

Share This Page

Loading...