entrenched

< Previous | Next >

Clockmaker

Senior Member
Portuguese // French
Boa noite.

Como posso traduzir "entrenched" nesta frase? Obrigado!

There were neighborhoods on each side of the line where you could find pockets of Sunnis, Armenians, Greek Orthodox, and Druze. Some of these outposts were more exposed than others, and they had all but disappeared during the lengthy and savage civil war, while a few of the more entrenched ones were now rebuilding.

• Carfer

Senior Member
    Portuguese - Portugal
    Bem, com o que é possível deduzir com um contexto de apenas duas linhas, concluo que se trata dum país em guerra civil (provavelmente o Líbano) em que as diferentes comunidades étnicas foram desaparecendo gradualmente ao longo da guerra civil. Mas, como sempre acontece, há sempre uns quantos resistentes que não arredam pé e que têm sempre força e coragem para recomeçar: os tais 'teimosos' ou 'casmurros', que já se meteram outra vez a reconstruir as suas casas.

P.S. Fui verificar ao dicionário (o Cambridge ALD)

Entrenched MAINLY DISAPPROVING Entrenched ideas are so fixed or have existed for so long that they cannot be changed: It's very difficult to change attitudes that have become so deeply entrenched over the years. - The organization was often criticised for being too entrenched in its views.

Last edited:

Clockmaker

Senior Member
    Portuguese // French
    Obrigado, já se tornou mais claro para mim.

A acção decorre no Líbano, efectivamente :)

< Previous | Next >