este-esto

Discussion in 'Català (Catalan)' started by gvergara, Mar 11, 2017.

1. gvergara

gvergara Senior Member

Santiago, Chile
    Español
    Hola a tothom,

Darrerament he escoltat molt una radioemissora en línia catalana. No sé si estic esdevenint boig, però em sembla sentir a dir molt sovint les formes demostratives del castellà este-esto (i les corresponents formes derivades feminines i plurals). És possible, o vaig equivocat? Gràcies per endavant,

Gonçal

2. Dymn

Dymn Senior Member

Catalan, Catalonia
    Són les formes dels parlars valencians i ebrencs, fora d'aquests territoris m'estranyaria molt sentir-les, fins i tot entre la gent més castellanitzada.

3. Elxenc Senior Member

Els valencians si que usem la forma "este", algunes voltes pronunciem "est" (est'home), pero "esto" no l'usem mai, donat que nosaltres mantenint en parlar el ple ús les tres formes dels demostratius "este, eixe i aquell"; i per al neutre fem açò, això i allò, quan al Principat només tenen això i allò.

Trobe que, potser el comentari de gvergara, vaja pel camí d'allò que en castellà diem"muletilla". L'expressió que dius mentre estàs pensant que diràs.

4. Doraemon- Senior Member

Spain
    "Spanish - Spain" "Catalan - Valencia"
    No serà una ràdio valenciana (o de les terres de l'Ebre)?

5. gvergara

gvergara Senior Member

Santiago, Chile
    Español
    No ho crec, Doraemon. No pronuncien totes les lletres.

6. Doraemon- Senior Member

Spain
    "Spanish - Spain" "Catalan - Valencia"
    Al nord del país valencià i terres de l'ebre també es fa la R final muda, no sé.

Share This Page

Loading...