fer la puta i la Ramoneta

Mph redux

Member
Catalonia, Catalan.
Aquesta és una expressió molt nostrada. Evidentment de la parla col·loquial.

Pel què tinc entès "fer la puta i la Ramoneta" significa no ser clar, directe, "marejar" a la gent, ser contradictori en els fets o en les declaracions, jugar a enganyar...
Penseu el mateix? no ho tinc clar del tot.

Vosaltres, quina definició donaríeu?
Crec que hi ha gent que la utilitza de diferents maneres.

Gràcies!
mph

• TraductoraPobleSec

Senior Member
    Catalan & Spanish
    Pel què tinc entès "fer la puta i la Ramoneta" significa no ser clar, directe, "marejar" a la gent, ser contradictori en els fets o en les declaracions, jugar a enganyar...
    Penseu el mateix? no ho tinc clar del tot.
    Ho interpreto de la mateixa manera. Expressió ideal per definir el comportament de la classe política.

willybistuer

New Member
    Spain, Spanish
    És curiós, pero a mi sempre m'havien explicat que volia dir fer de tot, quan algú fa mil coses diferents, i que tenia el seu origen en quan, a principis del segle XX, era molt habitual que els senyor de les cases benestants tinguessin una dona per a... ;-) (la puta) i una altre que era la fona "formal" (ramoneta). Igual estic mal informat...

Willy

frosas

New Member
    Catalunya (catalan), also spanish
    Una mica més de llum al tema:
    L'origen de la dita «fer la puta i la Ramoneta» es perd en la llunyania del temps, tal com la majoria de refranys, dites i frases fetes del costumari català. Aquesta, però, els últims temps s'ha posat d'actualitat. De fet és l'expressió d'una actitud que adopta distintes formes: «jugar a enganyar», «passar-se de viu», «fer el puta» o bé «el despistat» i «marejar la perdiu», per exemple. En voler inhibir-se de culpes és corrent «fer-se l'innocent –la Ramoneta–» i el «jo no hi era!». Una altra és «carregar el mort al veí». S'usa molt «parlar pels colzes» i «l'embolica que fa fort». Les de moda són «contradir-se» i «fer un doble joc», de les quals qualsevol és prou bona.
    Ho he tret d'aquï: elpuntavui.cat /noticia/article/2-societat/5-societat/152363-la-puta-i-la-ramoneta.html

< Previous | Next >