fight or flight

< Previous | Next >
  • unebellerouge

Member
    USA, English
    If I were using it in a sentence such as, "She feels adrenaline coursing through her -- fight or flight -- before the apologizing voice penetrates her panicking mind" (for instance), which would make more sense?

Cath.S.

Senior Member
    français de France
    Sans oublier le freeze pour compléter les 3F de Cannon.
    flight or fight est un terme consacré de la psychologie comportementaliste qui n'a pas de très bonne traduction, je me souviens qu'en fac on nous l'avait appris tel quel, ce qui est honteux, j'en conviens d'autant plus aisément que c'est moi qui le dis. :p

On dit parfois affronter ou fuir.
    Mais on perd le charme discret de l'allitération.

Auryn

Senior Member
    France, French
    "Combat ou fuite"?

(oups pardon, je viens de voir que Carnesecchi a déjà proposé quelque chose de similaire)

Cath.S.

Senior Member
    français de France
    egueule said:
    La frite ou la fuite ?
    Faire la guerre ou se faire la paire ?
    Se colleter ou calter ?
    S'écharper ou s'échapper ?

:D
    Bon, tout ça, ça va bien pour rigoler.:rolleyes:

Une proposition plus sobre :
    Défier ou se défiler ?

prs10089

New Member
    english
    how to you say this in french? it means to go into fight or flight mode,when your in times of danger your mind does this to allow you to run faster from fdanger or to make you stronger to fight it. not sure if there's a saying in france or whether i should just translate it?

berrac

Senior Member
    French - France
    I have come across this cognitive science expression quite a few times, and always ended translating it litterally, adding a few explanatory words when necessary.
    on se met en mode de confrontation ou de fuite
    It usually appears in scientific books or articles, and the reader generally knows what it is about. But I've never found any official scientific french designation for this.

Babeloune

Senior Member
    French
    Le terme médical en usage est: "réaction de lutte ou de fuite" face au danger.

Et surtout, gardez la frite... :)

< Previous | Next >