Foro especializado en Humanidades y Ciencias Sociales

VaneF

Senior Member
Castellano - Argentina
Buen día. Me gustaría proponer que se abra un sub-foro de terminología especializada para las áreas de humanidades y ciencias sociales. En estos campos, hay muchos términos que no figuran en los diccionarios, o bien por ser acuñados por cierto autor (por ejemplo "gubernamentalidad", introducido por Foucault ) o bien por referirse a fenónemos sociales específicos que no necesariamente tienen un equivalente en otro idioma. He visto que muchas veces se responde a las consultas diciendo que debe haber un error en el original o que esa palabra no existe. Creo que sería muy provechoso tener un espacio para consultar y conversar con colegas especializados y contribuir entre todos a mejorar la calidad de las traducciones en estos campos tan fundamentales. Muchas gracias.

• mkellogg

Administrator
    English - US
    Hi Vane, the "tags" are supposed to fill this need. Posting in the correct forum with the correct tag should get the attention of the people interested in that subject. A form of virtual forum. If you think we should add a tag, let me know!

VaneF

Senior Member
    Castellano - Argentina
    Hi Mkellogg, thank you for your answer. I think it would be wonderful to add a tag called "Humanities and Social Sciences". I truly believe that many translators and scholars asking and answering in the general forum will be grateful. Thank you very much.

VaneF

Senior Member
    Castellano - Argentina
    Hi! I am just wondering... I would like to know if by "tag" you mean a subforum you will add in the "specialized terminology" forum, or if it is something I should add on my thread titles. I am not sure how it works. Thanks!

VaneF

Senior Member
    Castellano - Argentina
    Thanks, Paul! I've just read the "Tag user guide" you sent to me. It is exactly what I was looking for! But the link to join the "taggers user group" is broken. Could you help me with that? Thank you all for this wonderful site.

< Previous | Next >