Ik ben teksten aan het nalezen en bots opnieuw op het vermijden (en volgens mij ontbreken) van zinsadverbia. Die lijken wat verouderd, maar ik mis ze hier bijvoorbeeld, al wil ik ze best vermijden als dat kan.
Hier gaat het mij om de "zeker". Daarmee wil de auteur herhaling van "echter" vermijden, maar ik vind het niet echt goed passen. Ik zou gaan voor: "Daarmee willen wij die mensen zeker niet met de vinger wijzen." ik merk dat ik nu "daarmee" gebruik, dus geen tegenstelling aangeef, maar die legt duidelijker de link met vorige overweging lijkt mij. Of zien jullie nog andere middelen?
Hier gaat het mij om de "zeker". Daarmee wil de auteur herhaling van "echter" vermijden, maar ik vind het niet echt goed passen. Ik zou gaan voor: "Daarmee willen wij die mensen zeker niet met de vinger wijzen." ik merk dat ik nu "daarmee" gebruik, dus geen tegenstelling aangeef, maar die legt duidelijker de link met vorige overweging lijkt mij. Of zien jullie nog andere middelen?
Hartelijk dank!Wat "De selectiviteit waarmee mensen het gedrag van anderen labelen is echter wel zorgwekkend wanneer er zich op basis van contextuele en/of individuele kenmerken een vast patroon ontwikkelt. Het is zeker niet de bedoeling die mensen met de vinger te wijzen: dit gebeurt vaak onbewust.