Got accustomed

watchiman

Senior Member
Peru-spanish
Buenos dias
mi pregunta es si en esta oracion
el termino Got accustomed y tambien si el termino field (para rama de una especialidad) estan bien empleados
Muchas gracias de antemano

Alfredo continued his training, in one of the most exclusive field only for American, which is neurosurgery. However he’d got accustomed to the racism so he only continued his way

• jp79

Senior Member
    English-Texas
    Alfredo continued his training in one of the most exclusive fields (only for American???), neurosurgery. However he’d got accustomed to the racism so he only continued his way

Hay muchas problemas en la traducción al inglés. Tendría que ver el original para poder ayudar. Ahora, no se entiende mucho.

watchiman

Senior Member
    Peru-spanish
    Buenos dias Jp79 el contexto es el siguiente :

Finally he graduated from Harvard Medical School, but he didn’t stop there, he continued his training, in one of the most exclusive field only for American, which is neurosurgery. However he’d got accustomed to the racism so he only continued his way.

lo de ( only for american) es por que el que consiguió esto fue un mexicano que se fue a trabajar de ilegal y bueno es muy poco comun ver que algunos ilegales puedan estudiar en Harvard y ser uno de los mejores cirujanos (al menos mi revista dice eso)

espero que me entiendas de todas maneras Muchas gracias por tu ayuda de antemano

watchiman

Senior Member
    Peru-spanish
    DIsculpeme Jp79 creo que ya pude ver mi error me estaba confundiendo
    disculpeme que le haga otra pregunta pero en estaesta oracion :

Alfredo continued his training, in one of the most exclusive field, which is neurosurgery. omitiendo lo demas tendria sentido
    Muchas gracias por su ayuda

jp79

Senior Member
    English-Texas
    Finally he graduated from Harvard Medical School, but he didn’t stop there. He continued his training in one of the most exclusive fields in America, neurosurgery. However he was now accustomed to the racism so he continued on his way.

< Previous | Next >