heather red

• fran06

Senior Member
    Italian Italy
    Ciao Sandrasilipo,

Dovresti darci la frase intera o spiegare il contesto in cui è usato questo termine.

Fran

sandrasilipo

Member
    Italian
    Non ho una frase intera, solamente una lista di colori per descrivere l'ardesia usata per costruire un edificio:
    heather blue slate (di cui ho già letto la discussione su questo stesso sito)
    heather red slate
    dark blue-grey slate

Paulfromitaly

MODerator
    Italian
    Non ho una frase intera, solamente una lista di colori per descrivere l'ardesia usata per costruire un edificio:
    heather blue slate (di cui ho già letto la discussione su questo stesso sito)
    heather red slate
    dark blue-grey slate
    Secondo te che colore è? (te lo dice Google in 2 secondi)

sandrasilipo

Member
    Italian
    Ho cercato su google prima di postare il mio primo messaggio su questo forum, e ho trovato il colore su google images, ma non il termine corrispondente in italiano.

'Heather' è 'erica', e l'erica è violetta, mentre 'heather red' sembra più sul rosa. È per questo che ho provato a chiedere qui.

joanvillafane

Senior Member
    U.S. English
    Excuse me, but in English the word "heather" is used in fashion to describe colors that are mixed with spots/flecks/touches of grey - so if it's cotton or wool, etc. there are different threads mixed in with the color. So I don't know if trying to match a color with a different name is the same effect. I wouldn't know how to translate it, but I think "color prugna" doesn't capture the sense of "heather red."
    http://dictionary.reference.com/browse/heather - see definition #2
    also a previous thread: http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=687671

Last edited:

sandrasilipo

Member
    Italian
    This is very interesting and very helpful, thank you.

Right now I can't come up with an Italian word to describe a colour with spots of grey, but if I do I will post it here.

This is very interesting and very helpful, thank you.<br><br>Right now I can't come up with an Italian word to describe a colour with spots of grey, but if I do I will post it here.

Could be 'screziato'?

Last edited by a moderator:
    < Previous | Next >