hi comença a les 10 del mati

Jorggito

New Member
Spanish - Spain
Bona tarda a tothom! Sóc un estudiant autodidacta de català, i la veritat és que tinc problemes a l'hora de ficar pronoms febles en textos. En conec la teoria però no sé si en faig un ús abusiu. Per exemple, en aquest text:

l'Esther Vivas farà una xerrada al Casal d'Hostafrancs sobre aquest llibre, hi comença a les 10 del matí, l'entrada és lliure i m'agradaria que hi vinguessis amb mi. He suposat que el tema t'interessaria, a més si ens agrada la presentació, podem comprar-hi el llibre.​
Tinc moltes ganes de veure't, si t'hi apuntes podem aprofitar per a posar-nos al dia i fer el vermut quan acabi la xerrada. Què en penses?​

Estan ben afegits els pronoms 'hi' en aquestes frases, tenint en compte que m'estic referint tota l'estona 'al casal d'hostafrancs'? o seria incorrecte/ poc natural/ redundant?

Gràcies i salutacions

• Penyafort

Senior Member
    Catalan (Catalonia), Spanish (Spain)
    "Que hi vinguessis" i "si t'hi apuntes" em semblen molt adients. Si de cas en vols prescindir d'algun per redundància, millor si és un dels altres dos.

Dymn

Senior Member
    hi comença a les 10 del matí
    podem comprar-hi el llibre.
    Aquests no em sonen gens naturals.

Tinc moltes ganes de veure't, si t'hi apuntes podem aprofitar per a posar-nos al dia i fer el vermut quan acabi la xerrada. Què en penses?
    Aquests els veig necessaris. Pensa que substitueixen el complement de règim verbal.

m'agradaria que hi vinguessis amb mi.
    I aquest em genera dubtes. Em sembla que no acostumem a fer servir el pronom feble amb el verb "venir", a diferència d'"anar", segurament perquè ja se sobreentén a quin lloc véns (al mateix que jo). No el veig tan artificial com els primers dos, però tampoc tan necessari com els altres i jo personalment no l'hi posaria.