ho conosciuto virtualmente tante persone

isabel71

New Member
Italiano - Italia
vorrei esprimere il seguente concetto.

In un'avventura virtuale come può essere un social, un forum, ho conosciuto virtualmente tante persone, ho avuto emozioni e forse anche un battito di cuore.

Si può dire I had a lot of things, emotions and maybe a heartbeat.
I met many people, virtually

Grazie

• Lorena1970

Banned
    Italy, Italiano
    In such a virtual adventure socials and forums are, I've virtually met a bunch of people, I've experienced emotions and perhaps even a heartbeat.

Personalmente tradurrei "even a few heartbeats".

Tegs

Mód ar líne
    English (Ireland)
    Non capisco cosa vuol dire battito di cuore né un social qui. Non vanno bene comunque socials e heartbeat.

Tegs

Mód ar líne
    English (Ireland)
    Ok, allora:

In the virtual adventure that is social networking and belonging to a forum, I have met so many people online, experiencing emotions and also maybe a ??

Rimane il "battito di cuore". Stai parlando di amore?

isabel71

New Member
    Italiano - Italia
    Non capisco cosa vuol dire battito di cuore né un social qui. Non vanno bene comunque socials e heartbeat.
    Frequentando social network si possono conoscere, virtualmente o no, tante persone e a volte si possono vivere emozioni o si può sentire il cuore battere forte, sempre a causa delle emozioni

Il campo è quello delle emozioni sì, anche se amore è decisamente parola grossa

Last edited by a moderator:

Tegs

Mód ar líne
    English (Ireland)
    Direi quindi:

In the virtual adventure that is social networking and forum membership, I have met so many people online, experiencing emotions and perhaps also some butterflies.

Holymaloney

Senior Member
    English (UK) / Italian - bilingual
    Hi :)
    Maybe it's just me but e forse anche un battito di cuore in the original sentence just sounds odd :(. I'd leave it out and nicking a bit from Tegs (hi :D), I'd try something like : ...in the virtual adventure that is social networking and forum membership, I have met so many people online, experiencing emotions and even some excitement.... Not that I like that last bit much but still....

danalto

Senior Member
    Italy - Italian
    Buongiorno, WR! :)
    Confermo che social è l'abbreviazione di social network per noi italofoni, e concordo che forse anche un battito di cuore, non significhi molto in ITA!

My try: e forse ho anche sentito battere il cuore?

@isabel71 se ti sei innamorata ce lo puoi dire, eh? ;)

Mi piace questa di Tegs! Le farfalle nello stomaco! :D

In the virtual adventure that is social networking and forum membership, I have met so many people online, experiencing emotions and perhaps also some butterflies.

< Previous | Next >