Home, jo crec que això ja pot estar bé (ús de ja)

gvergara

Senior Member
Español
Hola,

Aquest es un altre diàleg curt que mostra una conversació informal.

Home: Home, jo crec que això ja pot estar bé... i tu, què en penses?
Dona: Sí, sí, anem-hi!
Home: Apa, doncs, som-hi! Vinga, fins després!

Tinc dos dubtes:

1) Em pregunto quin seria el valor de ja en aquest diàleg.
2) El verb anar (en Anem-hi, destcat) no és pas emprat amb el sentit literal de traslladar-se, moure's a un altre lloc, oi?

Gràcies per endavant,

Gonçal

Last edited:
  • Dymn

Senior Member
    Jo diria que emfasitza que, en comparació amb les altres coses buscades anteriorment, aquesta està prou bé i que no cal seguir buscant, que ja han trobat el que volien. A més, les dues altres frases donen a entendre això que dic, que han arribat a una conclusió.

El sentit d'anem-hi en aquest cas em sembla estrictament literal, com ho trobes tu?

gvergara

Senior Member
    Español
    Jo diria que emfasitza que, en comparació amb les altres coses buscades anteriorment, aquesta està prou bé i que no cal seguir buscant, que ja han trobat el que volien. A més, les dues altres frases donen a entendre això que dic, que han arribat a una conclusió.

El sentit d'anem-hi en aquest cas em sembla estrictament literal, com ho trobes tu?
    Doncs, mira, en primer lloc m'agradaria aclarir que aquesta "conversació" tenia només 3 línias, llavors el que has legit és bàsicament l'únic context que s'(ens) ha donat. En segon lloc, mira, com que no hi ha més context, és clar que allò sí que es podria interpretar literalment. Tanmateix, el "problema" per a mi és que em sembla haver vist abans l'ús d'aquesta forma imperativa anem-hi amb un altre sentit; d'això, però, no n'estic segur. Hi ha contextos en què anem-hi pugui tenir un altre significat, Dymn?

< Previous | Next >