Hope you are doing well!

nessalinds

New Member
U.S., English
Oi! I know this is a lot to ask but I need help translating a letter I want to write to my sogra. I don't know hardly any Portuguese, only a little Spanish, so if some could help me that would be awesome!

Como se diz

Dear Marsha,

Hope you’ve been doing well! I just want you to know how much I appreciate you letting me stay in your house so much while I was in Spain. It was so generous of you to make me feel so welcome there even though I was practically a stranger! I'm really glad I got to know you a little and spend some time with you. I can't believe how nice you are! Vinicius says that you are a disaster like me but I don’t see it! Haha! You’re great! I think it’s really sweet and funny how you found that picture of Vini and me and put it in the living room. And I know you must be a terrific mom to have raised such a good son!

Truly, I think you and your family are beautiful and wonderful. After meeting you all I have to say that I think Brazilians are the greatest! The food is absolutely delicious too! Thank you so much for all the meals you shared with me. I am going to find some Brazilian recipes to try and make for my family so they can taste them too. I definitely want to make some more canjinca, which was so, so, so good!

I’m looking forward to coming back to Spain and learning Portuguese so I can talk with you more and get to know you better. I hope you enjoy your trip to Brazil that’s coming up and are able to spend lots of time with your mom there. Please take it easy, so you don’t strain your back too much! Lots of love!

-Vanessa

Minha tentativa:

Caro Marsha,

Espera que você esteja fazendo bem! Eu quero-o so saber quanto eu o aprecio que deixa me ficar em sua casa assim muito quando eu estava em Spain. Era assim que generoso de você para fazer-me a sensação assim que dê boas-vindas lá mesmo que eu seja praticamente um desconhecido! Eu estou realmente contente mim comecei conhecê-lo pouco e gastar alguma hora com você. Eu não posso acreditar como agradável você é! Vinicius diz que você é um disastre como eu mas eu não o vê! Haha Você é grande! Eu penso que é realmente doce e engraçado como você encontrou que retrato de vini e de mim e posto lhe no quarto vivo. E eu sei que você deve ser um mom terrific para ter levantado um filho tão bom!

Verdadeiramente, eu penso que você e sua família são maravilhosos e bonitos. Depois que se encontrando com o todo que eu tenho que dizer que eu penso brasileiros seja o mais grande! O alimento é absolutamente delicioso demasiado! Obrigado assim muito para todas as refeições que você compartilhou com mim. Eu estou indo encontrar algumas receitas brazilian para tentar e fazer para que minha família prove. Eu quero definitivamente fazer assim algum mais canjinca, que era assim, assim bom!

Eu estou olhando para a frente a voltar a Spain e ao português de aprendizagem assim que eu posso falar com você mais e conhecer mais melhor o. Eu espero que você aprecíe seu desengate a Brasil que está vindo acima e pode gastar lotes do tempo com seu mom lá. Faça exame por favor d fácil, assim que você não estica sua parte traseira demasiado! Muito do amor!
- Vanessa

Muito obrigada!

Last edited:
  • Dom Casmurro

Senior Member
    Brazil Portuguese
    Vanessa, if I find time, I might try my hand in helping you later. In the meantime, why don't you consider sending your own translation to Marsha just the way it is right now, with no corrections whatsoever? I don't know Marsha, but I guess she would be very pleased if she got the text that comes out from the genuine, affectionate effort that her daughter-in law has put in it. A text reviewed by language experts would never be as sweet as the original one, however mistaken and occasionally absurd it might turn out to be. Think about it. ;)

P.S.: Trust me. I know Brazilian sogras... ;)

Last edited:

AB3429

New Member
    Portuguese - Brazilian; English - Australian
    Querida Marsha,

Espero que você esteja bem! Eu gostaria de agradecer a sua hospitalidade em me deixar ficar em sua quando eu estava na Espanha. Foi tao agradavel a maneira com que voce me fez sentir bem vinda mesmo sendo praticamente um estranha. Eu reamente fico feliz por ter tido a oportunidade de lhe conhecer e passarmos um tempo juntas.Realmente gostei muito de voce. O Vinicius sempre diz que voce e' um disatre como eu mas eu nao sei de onde ele tirou essa ideia. Haha! Voce e' otima! Eu realmente achei doce e engracado como voce achou aquela fotografia do Vini e eu e a colocou no porta retrato na sala de estar. E eu tenho certeza que voce e' uma mae maravilhosa, afinal de contas, voce criou um filho maravilhoso.

De verdade, eu acho que voce e a sua familia sao bonitos e maravilhosos. Depois de conhecer voces, eu acho que os Brasileiros sao maravilhosos! A comida e' maravilhosa tambem! Obrigada por todas as refeicoes que tivemos juntos. Eu vou procurar algumas receitas Brasileiras e tentar faze-las para a minha familia para que eles experimentem tambem. Eu quero fazer canjica porque e' tao, tao, tao gostoso!!!

Eu nao vejo a hora de voltar a Espanha e aprender portugues para poder falar melhor com voce e lhe conhecer melhor. Espero que a sua viajem ao Brasil seja otima e que voce possa passar bastante tempo com sua mae. Apenas tome cuidado para nao ter nenhum problema nas suas costas. Com muito amor!

-Vanessa

Hope this may assist you:)
    A

Vanda

Moderesa de Beagá
    Português/ Brasil
    Welcome Nessa, :)

I'm with Dom Casmurro. Don't worry to write perfect PT, your mother-in-law will be thrilled receiving an attempt of your writing a language you can't master yet!

nessalinds

New Member
    U.S., English
    Muito obrigada everyone!

After seeing your guy's suggestions to send the letter the way I wrote it I seriously considered it but then I thought about how everyone in the family will probably end up reading it and that would just be too embarrassing for me! Haha I can picture all of them passing it around and laughing like crazy so I think I'm gonna go with the corrected version...obrigada!!

You all are very kind for helping me!

< Previous | Next >