How much petrol?

< Previous | Next >

hurtado

Member
Spain, Spanish
¡Hola! Para la cuestión: How much petrol is in the car?, ¿una respuesta correcta podría ser "It's full"?

¿Es así como se dice que el tanque del coche esta lleno?

Thanks in advance.

• Artrella

Banned
    BA
    Spanish-Argentina
    hurtado said:
    ¡Hola! Para la cuestión: How much petrol is in the car?, ¿una respuesta correcta podría ser "It's full"?

¿Es así como se dice que el tanque del coche esta lleno?

Thanks in advance.

This sentence has always sounded strange to me "How much petrol is in the car"... Shouldn't it have been "How much petrol is there in the car?".... :confused:

Antartic

Senior Member
    Chile
    Artrella said:
    This sentence has always sounded strange to me "How much petrol is in the car"... Shouldn't it have been "How much petrol is there in the car?".... :confused:
    Debe ser algo parecido a What is (there) in the box?.

jacinta

Senior Member
    USA English
    Artrella said:
    Hola, Art,

Yo digo "How much gas is there in the car?" pero es correcto decir "How much gas is in the car?" Puede ser preferencia personal.

Artrella

Banned
    BA
    Spanish-Argentina
    jacinta said:
    Hola, Art,

Yo digo "How much gas is there in the car?" pero es correcto decir "How much gas is in the car?" Puede ser preferencia personal.
    Gracias Jacinta, es que me enseñaron siempre que para decir "hay" se usa "there is/are"... son cosas tontas que cuando te las preguntan no sabés que contestar y a veces estas preguntas me las hacen mis alumnos y me quedo así :confused:

< Previous | Next >