I am going to take some money with me ,just in case I see anything I like in town.

mm_matt

Senior Member
English
¿cómo lo traduciría en español " I am going to take some money with me just in case I see anything I like in town."?
Mi intento: "Voy a llevar algún dinero conmigo por si acaso veo algo que me gusta en la cuidad. "
Muchas gracias y saluditos
Matt,

• Jannet

Senior Member
    Español
    ¿cómo lo traduciría en español " I am going to take some money with me just in case I see anything I like in town."?
    Mi intento: "Voy a llevar algún dinero conmigo por si acaso veo algo que me gusta en la cuidad. "
    Matt,
    muy bien

solo cambiaria que me gusta por "que me guste"

y ciudad por pueblo

city = ciudad
    town = puebl

Vir-F

Senior Member
    Argentina -Spanish
    Para que quede más limpio, yo le sacaría el "acaso".

"Voy a llevar algún dinero conmigo por si veo algo que me guste en la cuidad"

Saludos!

Vir.

padredeocho

Banned
    United States
    Matt,
    Here is a loose way to do it:
    Voy a andar con dinero por si acaso me guste algo en el centro.

KateNicole

Senior Member
    English (USA)
    I want to add that "in town" is not the same as "in the town."
    "In town" refers to being in a specific city for a certain period of time, or going into the city from a suburb or other place.

En este caso, "in town" no es cuestión de ciudad vs. pueblo.

Example: Mary moved to Houston, but she is in town (in this town...or city) this week. (Quiere decir que Mary se mudó a otro lado, pero esta semana está aquí.)

I think my dog is sick, but there isn't a veterinarian around here, so I will have to go into town. (Creo que mi perro está enfermo, pero como no hay ningún veterinario cerca de aquí, tendré que ir <loosely translated> al centro/zona más poblada del pueblo o ciudad.)

Jannet

Senior Member
    Español
    I want to add that "in town" is not the same as "in the town."
    "In town" refers to being in a specific city for a certain period of time, or going into the city from a suburb or other place.

En este caso, "in town" no es cuestión de ciudad vs. pueblo.

Example: Mary moved to Houston, but she is in town (in this town...or city) this week. (Quiere decir que Mary se mudó a otro lado, pero esta semana está aquí.)

I think my dog is sick, but there isn't a veterinarian around here, so I will have to go into town. (Creo que mi perro está enfermo, pero como no hay ningún veterinario cerca de aquí, tendré que ir <loosely translated> al centro/zona más poblada del pueblo o ciudad.)

Muchas gracias KateNicole

< Previous | Next >