In-between precision/between precision

vikfreak

New Member
Buen día a todos,

estoy traduciendo un documento relacionado con ensayos de laboratorio de una farmacéutica y no se como puede encajar esa frase,
No tengo idea si In-between precision y between presicion funcionan igual o diferente:

• The linearity parameters, accuracy and in between precision of the defined interval range of the
method must conform to the specific required acceptance criteria.​

• Operating procedures:
Specificity​
Linearity​
Accuracy​
Between Precision
Within rup Presision​
Range​
Saludos y gracias desde ya.​

• gengo

Senior Member
    American English
    Estoy traduciendo un documento relacionado con ensayos de laboratorio de una farmacéutica y no sé cómo puede encajar esa frase,
    No tengo idea si In-between precision y between precision funcionan igual o diferente:
    • The linearity parameters, accuracy and in between precision of the defined interval range of the method must conform to the specific required acceptance criteria.
    • Operating procedures:
    Specificity​
    Linearity​
    Accuracy​
    Between Precision​
    Within run Precision​

I believe that in-between precision is the same as between precision here, and that the meaning is the precision between one test and another test of the same kind. That is, it refers to repeatability. If you conduct a test once, and the result of that test matches the result of conducting the same test again, you have good repeatability, or between precision.

< Previous | Next >