input and output taxes

• arundhati

Senior Member
    French - France
    Il n'y a pas vraiment d'équivalent il me semble, si ce n'est "taxes à l'achat" et "taxes à la vente". Mais ce sont pas des termes consacrés et ils ne sont pas souvent utilisés.

quoi.encore

Member
    français
    J'ai fait des recherches et j'ai fait le rapprochement avec TVA déductible et TVA collectée. Est ce que ça correspond?

quoi.encore

Member
    français
    Contexte: "Firms had to pay various turnover taxes in "cascade", ie, they could not deduct the taxes they paid on their inputs from their output taxes, so as components passed down the production chain they attracted taxes on the top of other taxes"

silverdaizy

Senior Member
    Canada- English
    Je ne sais pas en français mais en espagnol, ce sont:

Output VAT- IVA repercutido
    Input VAT- IVA soportado

Peut être que en français se ressemblent...

quoi.encore

Member
    français
    Si je comprend bien, vous me dites que dans ce cntexte il ne s'agit pas forcément de a TVA? Mais que peut-il y avoir d'autres dans ce cas?

quoi.encore

Member
    français
    Voila ce que j'ai trouvé:

When a company that is registered for value added tax (VAT), buys goods or services from another supplier, VAT is charged and is currently 17.5% of the purchase cost. This is known as input tax.
    Similarly, when the company sells its own goods or services it charges its customers VAT at the same rate. This is output tax.
    Once a quarter, the company has to complete a VAT return, giving details of its input tax and output tax. The difference between output tax and input tax is payable to HM Revenue & Customs. If input tax is greater than output tax the company can claim back money from HMRC.

Extrait de finance-glossary.com

lastrana

Senior Member
    France French
    A ma connaissance, on parle de "TVA encaissée" et de "TVA versée ou décaissée" et cela correspond exactement à la définition ci-dessus.
    Les déclarations de TVA sont présentées chaque mois ou chaque trimestre, selon les cas.

Turnover Tax is not the same as VAT. It is I believe a direct tax on the activity that does not allow for reimbursement. As the sentence would seem to imply, taxes are paid on purchases (input tax) but cannot be reduced from sales (output) tax. VAT replaced this system in most countries but I believe that it still exists as a sort of sales tax in the US.

< Previous | Next >