jack-o'-lantern

Vicsande

Senior Member
Argentina Español
Hola a todos, estoy traduciendo un texto sobre Noche de Brujas, saben si jack-o-lantern tiene traduccion?
Gracias!

• Eugin

Senior Member
    Argentina (Spanish)
    hola!
    en mi diccionario, si bien no aparece una traducción, me brinda una explicación de lo que es: "una lámpara/linterna hecha con una calabaza ahuecada"

Espero que te sirva!!!!!

Alundra

Senior Member
    España - Castellano
    Hola foreros, una preguntilla más...

¿Es "Jack-o'-lantern grin" una frase acuñada?

La frase es:

The cat opened his mouth in wide in a Jack-o'-lantern grin.

Es que no sé a que tipo de sonrisa se refiere...

Gracias de antemano.
    Alundra.

LizzieUSA

Senior Member
    USA, English
    I can explain, but only in English.

This isn't a saying or anything; it's just another instance where a noun is turned into an adjective.

A Jack-O-Lantern is a pumpkin with a scary face carved in it and a candle inside, for Halloween decoration. So a "Jack-O-Lantern grin" would be an evil, impish, or sly and toothy smile.

Sorry if this is a little pedantic. You never know if people have heard of your holiday traditions....

lunalunera

Senior Member
    españa
    ¿Jack o'latern qué es un nombre?sé que es algo de halloween pero no encuentro lo que es por ninguna parte.
    gracias

ALMUCRU

Member
    Spain spanish
    I can explain, but only in English.

This isn't a saying or anything; it's just another instance where a noun is turned into an adjective.

A Jack-O-Lantern is a pumpkin with a scary face carved in it and a candle inside, for Halloween decoration. So a "Jack-O-Lantern grin" would be an evil, impish, or sly and toothy smile.

Sorry if this is a little pedantic. You never know if people have heard of your holiday traditions....
    Thank you so much....

rodsa

Senior Member
    Spanish/Spain
    Hola amigos:

¿Qué significa "jack-o'-latern" en el siguiente texto?:

"When Winston smiled his face resembled a benevolent jack-o'-lantern, an effect accentuated by the inmense gap that split his two front teeth."

Muchas gracias de antemano.

Saludos/cheers!

MiloCox

Senior Member
    USA
    English - US
    They are trying to create imagery so you picture a benevolent/kind jack-o-lantern with large gaps between his teeth. Like this one but friendlier:

Cubanboy

Senior Member
    Spanish
    Jack-o'-lantern - Wikipedia, la enciclopedia libre
    es.wikipedia.org/wiki/Jack-o'-lantern
    Un jack-o'-lantern (linterna de Jack en inglés) es una calabaza tallada a mano, asociada a la festividad de Halloween. Toma su nombre del fenómeno natural ...
    Folklore - Cuestiones sobre el origen - Récords mundiales de talla de ...

rodsa

Senior Member
    Spanish/Spain
    Muchas gracias a todos por vuestra ayuda.

Después de haber publicado el post me he dado cuenta de que no encontraba su significado por un error ortográfico: estaba escribiendo "latern" en vez de "lantern".

Perdón por las molestias que os haya podido causar.

Saludos/cheers!

< Previous | Next >