Junior publicist

Necsus

Senior Member
Italian (Italy)
Buongiorno, WRF!
Qualcuno sa se esiste l'equivalente italiano di 'junior publicist'?
Non ho contesto, lo dice Ella di 'Melrose Place' presentandosi al nuovo VP della società in cui lavora.

Thanks!

• Necsus

Senior Member
    Italian (Italy)
    Grazie, Nerino.
    In realtà anch'io avevo pensato inizialmente ad 'addetto stampa', il problema è che che per salvare il suo posto di lavoro, Ella promette al VP che acquisirà come cliente della società la movie star Jasper Barnes (CLIC), e questo non mi sembra esattamente un compito da addetto stampa (CLIC). O sbaglio?

elemika

Senior Member
    Russian
    Hi,
    the title "Junior publicist" is often categorized into "public relations" (here):
    duties include preparing and distributing information to the media, including press kits, media alerts, clips for talk show appearances, photography and html e-mails. Also responsible for talent travel arrangements and hair and make-up booking; coordinating episode dubbing and press mailings, maintaining budgets and processing invoices; creating materials such as contact sheets, cast i.d. sheets and bios...
    Sometimes they write the title as PR Assistant/Junior Publicist
    Here they want him to have a degree or diploma in film studies, journalism or communications/public relations OR

In Italian???
    Qui: l'adetto alle pubbliche relazioni, comunicatore d'impresa, adetto all'ufficio stampa (quello è più simile a giornalista...)

Forse potrebbe andare "adetto stampa e relazioni pubbliche"??? Junior???

elemika

Senior Member
    Russian
    Ciao Necsus :),
    mi hai fatto conoscere attività di Ella in WPK (Melrose Place) :D,
    il suo campo è PR (un commento dice che " Ella wants her own PR company and all of her clientsshe signed for WPK")
    Vediamo che lavoro fa (qui):
    Ella learns from her new boss, Caleb that her job could be in jeopardy due to a recent merger unless she brings in a huge client. Ella then forces David to take her to a Brentwood party, where she hopes to land a big actor client, Jasper.
    Ella allows XX to dress one of her up-and-coming clients for a movie premiere in a Jane Andrews original design
    Ella arranges a pitch meeting for Jonah with an important producer who is interested in buying his film.

Secondo un link del mio post precedente, qui Junior Publicist = PR Assistant,
    Assistente in relazioni pubbliche (qui) ???

< Previous | Next >