knew that everyone who was rich

< Previous | Next >

milleeunanotte

Member
Italian
Ciao a tutti,

ho bisogno del vostro aiuto perché non sono sicura di aver capito bene la frase qui di seguito.
Si parla di una persona che è stata naturalizzata americana e teme che un suo vecchio amico di cui aveva perso le tracce si sia rifatto vivo per motivi di soldi.

As of last year’s naturalization ceremony, she was an American, and everyone who wasn’t an American knew that everyone who was rich, but of all the indictments she’d brought against him, that one was the least likely.

Il mio tentativo è questo ma c'è qualcosa che non mi convince:

Dalla cerimonia di naturalizzazione dell'anno precedente, lei era un'americana, e chiunque non fosse americano sapeva che erano tutti ricchi, ma di tutte le accuse che gli aveva rivolto, quella era la meno plausibile.

Grazie mille per l'aiuto!

• joanvillafane

Senior Member
    U.S. English
    Are you sure you copied the text correctly? qualcosa non va - I can't make sense of it. I have the feeling some words are missing.
    Could be simply an extra "was" - everyone who wasn't an American knew that everyone who was, was rich...."

milleeunanotte

Member
    Italian
    Dear joanvillafane,
    Thanks for your message. It doesn't make any sense to me either and I have had the same impression...there must be something missing here.
    However, the sentence is in a final pdf ready for print so... I don't know :(

Starless74

Senior Member
    Italiano
    Are you sure you copied the text correctly? qualcosa non va - I can't make sense of it. I have the feeling some words are missing.
    Could it be: ...everyone who wasn't an American knew that everyone, who was rich ?
    = chiunque non fosse un Americano conosceva "quel chiunque", che era ricco. o_O

...Maybe I'm just overthinking and only the full context could possibly confirm the above.
    Failing that, I concur something seems to be missing.

< Previous | Next >