la glandouille

Discussion in 'French-English Vocabulary / Vocabulaire Français-Anglais' started by PPP, Oct 28, 2007.

1. PPP Senior Member

English
    I do not know what this word means; I came across it in an article in a French newspaper about F.Amara, the new government minister, and her plan "Tolérance zéro contre la glandouille".

Thanks!

2. JohnGivrolta Senior Member

MI, USA
    Gibraltar - English
    It refers to "laziness", which is often associated with French civil service. Hopefully the new government will be tightening up on efficiency there!

3. PPP Senior Member

English
    Thanks so much!

4. wildan1

wildan1 Moderando ma non troppo (French-English, CC Mod)

glander is a slang word for mess around/goof off/do nothing

So la glandouille would be a noun based on that idea, I believe

Zero tolerance for goofing off

5. TAKE AWAY Member

France, français
    On dit même la verbe : "glandouiller" (slang too !)

je glandouille
    tu glandouilles
    il glandouille
    nous glandouillons
    vous glandouillez
    ils glandouillent

je glande
    tu glandes
    il glande
    ns glandons
    vs glandez
    ils glandent

!!! ;) ;) ;) !!!

6. Staarkali

Staarkali Senior Member

TAKE AWAY, in this forum as in anywhere else on the web, you are invited to edit your post rather than multi post.

7. TAKE AWAY Member

France, français
    Sorry Staarkali, mais je ne comprends pas trés bien ta réponse, surtout la deuxième partie de la phrase:
    "you are invited to edit your post rather than multi post"

???
    Thanks,
    ;)

8. Staarkali

Staarkali Senior Member

Sur ce forum comme sur n'importe quel forum, tu peux cliquer sur l'option "éditer" pour changer ton post apres l'avoir envoyé. Il vaut mieux faire ça que d'envoyer une avalanche de posts, car c'est plus propre! Rends toi compte que si tout le monde fait ca, il deviendrait trés difficile de retrouver des infos et pas trés agréable suivre la conversation.

Tu n'es visiblement pas familier avec les forums, c'est pas grave, on passe tous par là, je te conseille de t'entrainer sur ce meme thread: tu corriges ton premier post (seul toi et les modérateurs peuvent le faire) et tu supprimes les 2 suivants; c'est vraiment simple et ça te sera trés utile pour plus tard.

Cordialement,
    Staar

EDIT: Je vois que t'as l'air d'avoir bien saisi :thumbsup:

Share This Page

Loading...