Leave it to my silly Aunt Petunia to invent a prank

< Previous | Next >

Pirulo1234

Senior Member
Spanish
Hi,

I was trying to translate the following text:

"Leave it to my silly Aunt Petunia to invent such a silly prank. Remember the time when we were kids and she came to school in full clown makeup for your birthday?"

I think the translation would be:

"¿? a mi absurda tía Petunia inventar tal absurda broma. ¿Recuerdas cuando éramos niños y ella llegó al colegio maquillada por completo en tu cumpleaños?"

My question is:

How do you say in Spanish what appears under question marks?

• jmx

Senior Member
    Spain / Spanish
    Esta frase de "leave it to X" la he oído con el sentido de "solo alguien como X es capaz de hacer eso". Por ejemplo: "leave it to Baumgartner to jump from the stratosphere". No sé muy bien cómo traducirlo.

JennyTW

Senior Member
    English - UK
    Nadie mejor que mi chiflada (absurda etc) tía Petunia para inventarse una broma tan tonta. ¿Te acuerdas cuando éramos niños y ella llegó al colegio maquillada de payaso para tu cumpleaños?

SevenDays

Senior Member
    Spanish
    Hay varias opciones para "leave it to;" también podríamos decir "sólo/solamente:"
    sólo a mi absurda/tontorróna/etc. tia Petunia se le ocurre inventar tal absurda broma/una broma tan tonta/ etc.
    Saludos

juan2937

Banned
    Spanish
    Hi,
    I was trying to translate the following text:
    "Leave it to my silly Aunt Petunia to invent such a silly prank. Remember the time when we were kids and she came to school in full clown makeup for your birthday?"
    I think the translation would be:
    "¿? a mi absurda tía Petunia inventar tal absurda broma. ¿Recuerdas cuando éramos niños y ella llegó al colegio maquillada por completo en tu cumpleaños?"
    My question is:
    How do you say in Spanish what appears under question marks?
    Dejémos que nuestra tía loquita como es usual maquine semejante pega/trastada/inocentada/broma...

< Previous | Next >