Nuova versione dell'omonimo film del 1977.

Discussion in 'Italian-English' started by fabry2811, Mar 11, 2009.

1. fabry2811

fabry2811 Senior Member

Sicily/Rome
    Italy - Italian
    Che ne dite del mio tentativo di traduzione?

La parola mutanti non saprei come tradurla!

Nuova versione dell’omonimo film del 1977 di Wes Craven, è la storia di una famiglia il cui viaggio si trasforma in un incubo quando il gruppo giunge in una zona nuclearizzata. Lontani dal mondo, i Carter si rendono presto conto che l’area apparentemente disabitata è in realtà il territorio di una famiglia di mutanti assetati di sangue

This is a new version of the hononym 1977 Craven's movie, it's about the story of a family and their trip that becomes a nightmare when the group gets into a nuclear zone/area. Far/distant of the world, the Carters early notice that the area, apparently unmanned, is actually the field of a
    bloodthristy family ?mutanti?

2. Wonder_Donnie Senior Member

Florence, Italy
    Italian
    Ma è proprio "famiglia di mutanti"? Mi sembra eccessivo definirli una famiglia :D Ho visto il film e più che famiglia sono una specie di comunità, se così si può definire.

Comunque mutante io l'ho sempre visto come mutant, quindi direi "bloodthirsty mutant/s"

3. Alxmrphi Senior Member

Reykjavík, Ísland
    UK English
    With 'onomino', it's nearly always best to say 'of the same name', it's used a lot, I've never heard of hononym before.
    "This is a new version of Wes Craven's 1977 movie of the same name"

Bloodthirsty mutants/creatures/monsters :tick:

Preso da qui
    :D

4. Benzene

Benzene Senior Member

GENOA (ITALY)
    Italian from Italy
    Ciao fabry2811!

Il mio suggerimento, adatto al tuo contesto, è il seguente:

"mutante(i)" = "mutant(s)"[sostantivo]

In Chimica il termine "mutante" è tradotto con altri vocabili quali: mutagens, carcinogens and teratogens.

Bye,

Benzene

Last edited: Mar 11, 2009
  5. AlabamaBoy

AlabamaBoy Senior Member

Northern Colorado USA
    American English
    Homonyms (more frequently called homophones) in English, examples:

ours, hours
    two, too, to
    know, no
    minor, miner

Not the same name, but rather, sound alike.

Bloodthirsty mutants:tick:

Last edited: Mar 11, 2009
  6. fabry2811

fabry2811 Senior Member

Sicily/Rome
    Italy - Italian
    Grazie ragazzi, per il resto?

7. neuromatico

neuromatico Senior Member

Toronto
    English (Canadian)
    But you have heard of "homonym", surely! And AB, don't perpetuate the misspelling! :)

Homonym also means namesake (something or someone named after another), which is the case here.
    Nonetheless, I agree that "of the same name" is the best translation in this context.

8. Alxmrphi Senior Member

Reykjavík, Ísland
    UK English
    Nope :) Never before, but unless you study language in an in-depth technical way (like I know you do) I wouldn't be surprised, it's a very esoteric term.

Share This Page

Loading...