one on one

Frank Figueroa

Member
English
hola,
como se dice "one on one" en Espanol?... me refiero a cuando las personas se tratan individualmente uno al otro... a veces en el juego de basketball... los jugadores van uno contra uno o one on one.
gracias.

• fenixpollo

moderator
    American English
    I think you said it best for the basketball context -- uno contra uno.

If you have another context in mind, you should describe it, because the translation would be different.

Saludos.

Venezuelan_sweetie

Senior Member
    Venezuela --> Spanish -or something alik
    - In basketball: Uno contra uno, but in Venezuelan Spanish :)p), we say "uno pa' (para) uno".
    - In other situations: Cara a cara (face to face), mano a mano (hand to hand, isn't it funny?), frente a frente (forehead to forehead? Now we're getting nonsensical... :D)

sound shift

Senior Member
    English - England
    A report on yesterday's Argentinian football (soccer) "superclásico" relates than Carrizo, the River Plate goalkeeper, "tapó tres mano a mano" - in other words, he saved three shots from Boca Juniors players who were one-on-one with him.

Frank Figueroa

Member
    English
    Gracias todos por sus sugerencias...
    quizas no debi haber usado un ejemplo con deportes. Me estoy refiriendo especificamente de una situacion laboral en cual un empleado al ayudar a un cliente, en este caso un hotel, lo ayudaria ... uno a uno?
    gracias!

< Previous | Next >