ThomasK
Senior Member
Belgium, Dutch
ik gebruikte onlangs het woord "opwelling" in een positieve zin: dat ik iets in een opwelling had gedaan, maar voor mij in een zeer positieve zin, dat ik inging op een spontane, positieve impuls vanuit mijn hart, waarbij ik niet te veel stilstond (u weet wel: om af te wegen of het wel zin had, of het wel verantwoord was, enz.). Maar wat is uw gevoel bij opwellingen, en de uitdrukking "in een opwelling"? Positief, negatief or een mengeling?
ik was gecharmeerd door de associatie (als synoniem) in Van Dale: opwellen is opborrelen. En dan denk ik aan een beekje waar je plots wat drinkwater vindt, op het juiste moment. Maar misschien ben ik daarbij te lyrisch of denk ik te etymologisch... Ik hoor graag wat u denkt, of u zich het slachtoffer ervan voelt of er net door gecharmeerd wordt. Of de beide...
ik was gecharmeerd door de associatie (als synoniem) in Van Dale: opwellen is opborrelen. En dan denk ik aan een beekje waar je plots wat drinkwater vindt, op het juiste moment. Maar misschien ben ik daarbij te lyrisch of denk ik te etymologisch... Ik hoor graag wat u denkt, of u zich het slachtoffer ervan voelt of er net door gecharmeerd wordt. Of de beide...