planter un ordinateur

< Previous | Next >

ganieda

Senior Member
french
Comment peut on dire en anglais " ce document est trop lourd il fait planter mon ordinateur quand je travaille dessus, peux tu l'alleger?"

here is my "try" :
the document you snet is too heavy and make my computer ???? when I work on it, could you make it less heavy?

Any help would be appreciated !

thanks

• Gil

Senior Member
    Français, Canada
    Peut-être freeze?
    ou crash?

Trouvé:
    What is a computer "freeze" or "crash"?
    It happens to us all - you're working on something on the computer and suddenly it either stops responding ("freezes") or it shows the "blue screen of death" ("crashes").

french4beth

Senior Member
    US-English
    Ganieda,
    Comme Gil a suggéré :tick: :
    The document you sent is too big and makes my computer crash/freeze [up] when I work on it - could you make it smaller / could you streamline it / could you compress it?
    Psst - Olivier,
    Je n'ai pas encore vu le mot 'hang' pour un ordi - pourrais-tu donner un exemple? :confused:
    Est-ce que c'est, genre, "My computer got hung up when I downloaded a huge file"?

denis-a-paris

Senior Member
    English - USA
    Je pense que ce mot 'hang' est courant et est un état quand un ordinateur ne réponde pas pour quelques seconds ou quelques minutes. S'il ne récupère pas, on peut dire: crash.

Et en anglais, yes, it's a very common saying for temporary "freeze" or period of non-response.

< Previous | Next >