question/answer gap

< Previous | Next >

Na'ilah

Senior Member
USA English
This is from a document for preschool teachers about how to extend conversations with children in order to develop oral language. This sentence is about asking age appropriate questions such as "What kind of ears does an elephant have?" as opposed to "why does an elephant have big ears?"

·Make sure the question/answer gap is appropriate (children have enough information to carry on conversation).

·Asegurate que ___________ entre pregunta y respuesta es apropiadao/a (los niños tienen suficiente información para seguir la conversación).

Does "la brecha", "la distancia", "el espacio" or something else work here? Thanks.

Last edited by a moderator:
  • Na'ilah

Senior Member
    USA English
    Thank you. It still seems like there should be a more explicit way to say that. I guess it is not very clear what it means in English either, thus the follow up in parentheses.

Gregory MD

Senior Member
    Chile - Español
    Thank you. It still seems like there should be a more explicit way to say that. I guess it is not very clear what it means in English either, thus the follow up in parentheses.
    Algo más específico en español podría ser "Asegúrate de dejar suficiente tiempo para responder"

Na'ilah

Senior Member
    USA English
    No estamos hablando de tiempo. Estamos hablando del brinco que tiene que hacer un niño para contestar un pregunta. Por ejemplo, no vamos a preguntar a un niño de 3 años de cual continente vienen los elefantes, porque ellos no saben nada de continentes. Me explico? "the gap" es qué tan lejos tiene que ir con su proceso de pensamiento para contestar la pregunta.

Gregory MD

Senior Member
    Chile - Español
    Pues no lo entendí así, de hecho, lo que está entreparéntesis me hace entender que los niños necesitan suficiente "espacio" para contestar. Pero como tú ciertamente lo has entendido mejor en tu idioma, creo que en ese sentido, la "brecha" es correcto, pero habría que especificar más la oración, por ejemplo: Asegúrate que la brecha entre lo que preguntas y lo que el niño puede responder sea la apropiada.

< Previous | Next >