réalisateur radio

Discussion in 'French-English Vocabulary / Vocabulaire Français-Anglais' started by cycy, Jun 13, 2011.

1. cycy Member

France-Francais
    Hi everyone,

I am writing my resume in english and I was wondering how is called the "réalisateur" in a radio broadcasting. The person who write what composed the show and who send jingles and musics on air?
    I'm not sure I'd use the movie term "director". Any idea?

Thanks a lot

2. Michelvar

Michelvar quasimodo

Marseille - France
    French from France
    According to GDT, "director" is used in this context.

3. cycy Member

France-Francais
    Sinon est-ce que "producer" n'est pas le terme équivalent à réalisateur radio?
    "Director" ou "Producer"?

4. Michelvar

Michelvar quasimodo

Marseille - France
    French from France
    En fait les deux fonctions sont différentes, le producteur gère la partie financière et le réalisateur gère la partie technique.

5. cycy Member

France-Francais
    En effet Michelvar, mais en français seulement. Il me semble que "a producer" est un intitulé qui embrasse plusieurs métiers, et "a director" est unanimement connu dans le cinéma mais en radio...
    En fait, c'est quoi le GDT?
    En tout cas merci Michelvar, et si je n'ai pas d'autre son de cloche, je vais rester sur "director", comme tu me l'as suggéré.

A plus!

Cycy

6. Michelvar

Michelvar quasimodo

Marseille - France
    French from France
  7. sampat1running Senior Member

England
    English-Ireland
    I've heard DJs thank the 'Producer' before signing off, if this helps

8. wildan1

wildan1 Moderando ma non troppo (French-English, CC Mod)

Dans le contexte radio the producer est celui qui soutient les DJ ou les présentateurs -- organisation des programmes ; passage des choix de musiques ou des annonces ; organisation des interviews, etc.

Director n'a pas sa place dans ce contexte. Sur un CV je mettrais Producer, XYZ Radio.

9. sf1977 Member

Lincolnshire
    English - UK
    I've never heard director used in a radio context, only "producer".

Also, the Radio 1 schedules refer only to presenters and producers, so I'd be inclined to think that's the term you need... I'm no expert in the media field so can't be 100% sure!

10. cycy Member

France-Francais
    Well, I think everyone agree on "Producer", so Producer I will be...
    Thanks to all

MichelVar, je crois que ce grand dictionnaire des terminologies peut se montrer très utile, je garde le lien.

Merci

Cycy

Share This Page

Loading...