Ralentilización [ ralentización ] económica

Sofiadesde1979

Senior Member
España, español
Hola!
Tengo un párrafo que quiero traducir y creo que he hecho bastante errores. Además no estoy segura de como expresar la idea de ralentización económica. ¿Me ayudáis?

España está sufriendo una dura ralentización económica desde principios de año, relacionada principalmente con la caída del mercado inmobiliario, que ha incrementado mucho la tasa de paro, agravada por la crisis financiera internacional que priva a los hogares y empresas de crédito.
Spain suffer from a hard economic slow down from the beginning of this year, it is mainly in relation to the fall of housing market, which has quite a lot increased the rate of employment, get worse for the international financial crisis what prevent to the houses and companies access to he credit bank.
Muchísimas gracias.

• Spain is suffering from a hard economic slow-down since the start of this year, it is mainly in relation to the fall of the housing market, which has significantly increased the rate of employment further worsened by the international financial crisis which is preventing homeowners and companies accessing credit from banks.

nacht

New Member
    (Madrid) Spain-Spanish
    Lo siento, pero no encuentro "relentizar" en el diccionario de la RAE, la forma correcta es "Ralentizar".

< Previous | Next >