recede pain

vaiofred

Senior Member
peru - spanish
Hi everyone ,
Pink Floyd is without a doubt a great musician ...and there's a song which I really love ...."COMFORTABLY NUMB".
In this song there's a line in which says :

"There is no pain, you are receding."

I know that RECEDE is like FADE AWAY ....something fades away not you !

"NO HAY DOLOR QUE TU ESTES DISMINUYENDO"???

• Sprachliebhaber

Senior Member
    USA English
    Creo que 'you are receding' es algo como 'estás alejándote/retirándote/retrocediendo'. 'Fade away' es más 'desvanecerse', 'desaparecer'.

'No hay dolor, estás retrocediendo'.

La línea siguiente menciona —¿como símil?— el humo de un barco lejano en el horizonte.

vaiofred

Senior Member
    peru - spanish
    Creo que 'you are receding' es algo como 'estás alejándote/retirándote/retrocediendo'. 'Fade away' es más 'desvanecerse', 'desaparecer'.

'No hay dolor, estás retrocediendo'.

La línea siguiente menciona —¿como símil?— el humo de un barco lejano en el horizonte.
    I see your point ...BUt what if I said: the pain is receding ,in this case a synonym would be "fade away" .....right?

Roberto_Mendoza

Senior Member
    Spanish - México
    Yo creo que es muy atinado lo que dijo Sprachliebhaber, pero mi interpretación de la canción es un poco distinta. Alguien (un doctor?) le pregunta a otra persona (el paciente?) qué le duele. El paciente responde, "no hay dolor", y cuando dice "you are receding" se refiere a la voz del doctor, que se oye cada vez más lejana (algo así como "tu voz se aleja" sería mi traducción). Si escuchas (o lees) más adelante de la letra, dice:

You are only coming through in waves.
    Your lips move but I cant hear what youre sayin
    When I was a child I had a fever.
    My hands felt just like two balloons.
    Now I got that feeling once again.
    I cant explain, you would not understand.
    This is not how I am.
    I have become comfortably numb.

Al parecer el que habla está herido (y tal vez moribundo) o drogado (es lo más probable). Saludos.

< Previous | Next >