riduzione della potenza di energia elettrica

Ida Roppoli

New Member
Italy - Italian
Ho bisogno di tradurre in inglese :

distacco dell'energia elettrica

Potete aiutarmi? grazie

• Ida Roppoli said:

Potete aiutarmi? grazie

reduction of the electrical energy power :p

Ida Roppoli said:

riduzione della potenza di energia elettrica = Elettrical Energy power reduction (se parli di effettiva potenza) = Elettrical Energy supply reduction (se parli di riduzione della fornitura)

distacco dell'energia elettrica = Elettcal Energy (supply)disengagement

Potete aiutarmi? grazie
    hope this helps

Ida Roppoli said:
    Credo sia necessario l'apporto dei nostri amici inglesi e americani. Di solito, noi italiani tendiamo a complicarci un po' la vita... (that means we make it more difficult than it really is).

Riduzione della potenza è come dire il passaggio da un voltaggio superiore ad uno inferiore (giusto per rendere l'idea)

distacco è quando ti tagliano la corrente :D (se non paghi la bolletta, questo è molto probabile :D)

Best Guesses (if these are not technical terms):
    reduction of electric power
    disruption of electric power

As some of the other posters suggested I think you want to reduce electrical power. We use transformers to do that. "Transform electrical power' might be what you are looking for. ;)

leenico said:
    As some of the other posters suggested I think you want to reduce electrical power. We use transformers to do that. "Transform electrical power' might be what you are looking for. ;)

Distacco energia elettrica : it means when a person do not pay invoices for electrical energy supply : in this case ENEL (italian supplier) can "cut" the energy

riduzione energia elettrica : in case a person do not pay invoices, enel could "low" the power of electrical energy given (instead of "cut" completely energy)

Back