roller (pigeon)

< Previous | Next >

Cecilly

Senior Member
French
Bonjour,
Savez-vous à quoi correspond cette variété (les "rollers") de pigeon en français ? Il s'agit apparemment de pigeons dressés pour faire des figures en vol.
Merci !

• OLN

Senior Member
    French - France, ♀
    Il existe des rolliers (facile à traduire ;)), mais ce ne sont pas des columbidés.

guillaumedemanzac

Senior Member
    English - Southern England Home Counties
    Dove and pigeon are both of the familyColumbidae and most people mix them up except for the white dove of peace and the street pigeon (Trafalgar Square) and the Lovey Dovey - no idea what that is!!! There is also a wood pigeon - bigger and very colourful (in New Zealand).

NO refererence to a roller pigeon in my books ???? Americano, possibilamente???

petit1

Senior Member
    français - France
    Quant au rollier, j'imagine mal cet oiseau se laissant dresser .

Une idée tirée par les ch... plumes :
    Par contre j'ai trouvé sur la toile la description d'un incident sur un "roller coaster" où un pigeon en vol est venu percuter un homme . Je doute que ce pigeon ait été dressé à faire des prouesses acrobatiques; il y a perdu un peu plus que des plumes, pauvre bête !

guillaumedemanzac

Senior Member
    It happened in Brighton when a tourist eating a sandwich on a big wheel was attacked by a seagull looking for food = a roller seagull. ???? :eek:

guillaumedemanzac

Senior Member
    My apologies: the Birmingham roller pigeon is specially bred to do somersaults - hence roller. Other varieties of roller are named after where they were bred. Also roller dove.

< Previous | Next >