se me metía al cerebro

globos

Senior Member
English USA
Hola a todos,

Este es un extracto de Cuando era puertorriqueña. Por Esmeralda Santiago.

Mami canturreaba un danzón[...]

Una mariposa roja se le acercó y voló alrededor de su cabeza. Ella se asustó y le dio un golpazo que mandó a la mariposa contra el suelo.

--¡Huy! Parecía como que se me metía al cerebro--murmuró con una sonrisa turbada.

No entiendo lo que quiere decir: Parecía como que se me metía al cerebro en este contexto.

Creo que la nina está hablando no la mamá pero es difícil saber.

¡Muchas gracias de antemano!

Last edited:
  • sinderik

Senior Member
    Spanish - España
    May refer to a parasite insect.

"The climate of Puerto Rico is tropical, hot all year round, with a rainy season and a relatively dry season."

Last edited:

ChemaSaltasebes

Senior Member
    Spanish - Spain
    It is probably the mother talking; "Una mariposa roja se le acercó" (it got close to her). She knocked it down and then she tried to explain her action; "(It was so close to me that) I thought it would encroach on / get into my brain!" [and yes; just in a figurative sense]

Elixabete

Senior Member
    Basque
    It is probably the mother talking; "Una mariposa roja se le acercó" (it got close to her). She knocked it down and then she tried to explain her action; "(It was so close to me that) I thought it would encroach on / get into my brain!" [and yes; just in a figurative sense]
    I agree , I would translate " It felt as if it was getting/trying to get into my brain" instead of " ...it went into".

< Previous | Next >