Si ets servit

ampurdan

Senior Member
Català & español (Spain)
Bon dia:

Tinc curiositat per saber si els sentiu dir sovint aquesta frase als botiguers o botigueres quan heu acabat de fer la compra. Jo de tant en tant ho sento i sempre m'ha semblat una forma una mica estranya, però em fa gràcia.

• Jo igual que en Riu, en persones grans i en botigues de tota la vida. Jo la interpreto com la introducció per dir el preu: "Si ets servit... seran 7 euros amb 20". Em resulta una expressió de proximitat, de servei.

Hola a tothom,

Efectivament diria que és un frase que ha caigut en desús, com tantes d'altres.

Jo, no nomès l'havia sentit a les botigues, també es deia quan anaves a menjar quelcom com a un oferiment (si en voleu...). Inclús es feai la brometa "si ets servit llepat els dits".

Hola,

Com dieu potser ha caigut en desús, és una llàstima, perquè a les grans superficies tan sols em diuen passi per caixa.

Si ets servit o servidor de Vè., no tenen el mateix significat, però era una forma educada de dirigir-se entre persones.

No em queixo que es perdin les formes educades, em queixo que van proliferan més les grolleres.

Salutacions,

Jaume

Hola. Jo el que sento sovint és servidor, o servidora.

Doncs a mi em fa l'efecte que aquesta forma cada vegada se sent menys. Pel que fa a la resta dels vostres comentaris, comparteixo el que dieu.

Les botigues i els comerços són uns dels llocs on més es veu que ja fa temps que els temps estan canviant (sorry per la redundància!) Si anem a la xarcuteria i demanem X lliures o X unces de pernil, per exemple, és molt probable que qui ens despatxa no ens entengui. De fet, jo que sóc nascuda a la dècada dels setanta ja mai no he arribat a fer servir aquestes formes.

Que us provi el dia! :)

Hola,

No sols canvien els temps i les formes, és que a més tot va molt depressa.

Cal estar a l'aguait per a no perdre el tren.

Salutacions,

Jaume

Perdó per aquesta resposta, 15 anys després de l'anterior post. Però us volia confirmar que l'expressió s'utilitza encara àmpliament en alguns pobles, no sé quans ni en quines àrees, però s'utilitza. Jo vaig sovint a Sarral, a la Conca de Barberà, i allà els botiguers, no necessàriament persones molt grans, sempre diuen "si ets servit" quan acabes de comprar. L'expressió no està morta en absolut.

No hi fa res, home, i és bo saber-ho.

Mare meva, quins records, la Montse, la Betu, la Chics, l'Ampurdà... Apa que no haviem rigut plegats!

Si ets servit sempre ho deia el meu pare quan èrem a taula a dinar i venia a veure'ns algú precissament en aquest moment.

Back