Sich melden als

petoe

Senior Member
Dutch - Flemish
Hello
What would you say in german when you want to declare yourself as a victim (of a theft, an accident,...).
Er meldet sich als Opfer, als Geschädigter...
Er erklärt sich zum Opfer...
....
 
  • Gernot Back

    Senior Member
    German - Germany
    Er meldet sich als Opfer, als Geschädigter...
    Er erklärt sich zum Opfer...
    ....
    The first version one is more neutral:
    He is coming out as a victim. You wouldn't doubt that he really is a victim who perhaps finally broke his silence after years of not being able to talk about the crime he fell victim to.

    The second version sounds more like a strategy of excuse:
    After all he might not be the victim but the offender in this crime.
     

    Gernot Back

    Senior Member
    German - Germany
    Ich bekenne mich als Opfer.

    ?
    Nein, das passt gar nicht! Als Opfer gibt man sich höchstens zu erkennen und das kannn man auch als Täter. Als Täter kann man sich aber auch bekennen:
    Ich bekenne mich als Täter (zur/zu meiner [Mit-]Täterschaft).
    Das geht schon! In dem Zusammenhang spricht man ja auch häufig von Bekennerschreiben. Dann ist man auf seine Tat sogar auch noch stolz.
     
    < Previous | Next >
    Top