sollevare il coperchio del wc

asile.d85

New Member
Italian
Salve a tutti,
ho cercato su Wordreference, ma non ho trovato un termine specifico per chiamare in inglese il "coperchio" del wc.:confused: Per cui mi chiedevo quale fosse la parola corrispondente in inglese e quindi come si fa ad invitare un maschietto a "sollevare il coperchio/tavoletta" prima di espletare le proprio funzioni vitali!:warning:
Grazie mille x l'aiuto!:)

• Paulfromitaly

MODerator
    Italian
    Salve,

non credo che si possa invitare qualcuno a sollevare il coperchio de WC prima di usarlo, visto che anche un bambino di 2 anni capisce che se il coperchio è abbassato non si può fare pipì nel wc.

Quello che intendi tu si chiama sedile=toilet seat, e non coperchio= lid.

curiosone

Senior Member
    AE - hillbilly ;)
    I'm surprised you didn't ask for an entire sentence here, Paul (nor even for an attempt at translation). :confused:
    At any rate the term "toilet seat cover" exists. However I agree with you that one would more likely ask a boy to raise is the entire toilet seat (not just the cover or lid) before taking a pee.

asile.d85

New Member
    Italian
    Sorry if I didn't write it in English!:(It was the first time for me here. I've just registred to wordreference. After so many years spent here looking up to new words, it was the first time I had to write down something, asking for your help!:D
    Thank you anyway! :)

theartichoke

Senior Member
    English - Canada
    Quello che intendi tu si chiama sedile=toilet seat, e non coperchio= lid.
    I was once in an Italian conversation group, led by a native speaker, that got into a memorable argument on this very question.:D If I recall correctly, the conclusion was that Italians would call a toilet seat (as opposed to a toilet lid) "la ciambella." True?

Paulfromitaly

MODerator
    Italian
    I was once in an Italian conversation group, led by a native speaker, that got into a memorable argument on this very question.:D If I recall correctly, the conclusion was that Italians would call a toilet seat (as opposed to a toilet lid) "la ciambella." True?
    I would never call it ciambella, although, in that specific context, I'd understand it.
    Someone calls it "anello" but again, I personally wouldn't. I'd call it tavoletta.

curiosone

Senior Member
    AE - hillbilly ;)
    Sorry if I didn't write it in English!:(It was the first time for me here. I've just registred to wordreference. After so many years spent here looking up to new words, it was the first time I had to write down something, asking for your help!:D
    Thank you anyway! :)
    Dimenticavo le mie buone maniere. Benvenuto sul Forum! :)
    Su questo "language forum" puoi fare le tue domande sia in italiano, sia in inglese.:) Ma quando si chiede il chiarimento e/o aiuto a tradurre un termine, è necessario
    fornire una frase completa (più contesto), e almeno un tentativo di traduzione.

Si suggerisce anche di fare qualche ricerca nel forum, perché spesso l'argomento è già stato trattato. Ad esempio, ho trovato (fra vari "thread" contenenti il termine "toilet seat"): http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=853586&highlight=toilet+seat

Last edited:

Lorena1970

Banned
    Italy, Italiano
    I have heard many people calling it "ciambella" although it is not my personal choice. I go for "asse" or "seggetta", in addition to "tavoletta".

Benzene

Senior Member
    Italian from Italy
    Ciao a tutti!

Anche per me "WC seat cover or WC seat with cover" è l'intero acccessorio sanitario costituito da coperchio e sedile/tavoletta/asse/etc".

La "tavoletta e affini" li traduco, personalmente, con "ring" e i piedini in gomma con "bumpers".

Bye,

Benzene

theartichoke

Senior Member
    English - Canada
    Well, this has been informative: sedile, asse, ciambella, tavoletta, seggetta, anello.... six terms and counting for an object that in English, to the very best of my knowledge, is only ever called a "toilet seat"!:)

< Previous | Next >