Sound speeding

LalliWord

New Member
Italian
Ciao a tutti,

Sto sottotitolando il "dietro le quinte" di una serie tv. Ci sono espressioni tipiche del gergo cinematografico che gli operatori utilizzano sulla scena e che, non conoscendo il gergo specifico, mi risultano sconosciute.
Una di queste è "sound speeding". Non riesco a capire dal contesto del video di cosa si tratta, e ho cercato qualche spiegazione sul web. Una di queste mi ha aiutato a capire in teoria, ma non ho comunque trovato finora il corrispettivo italiano.

The Film Shoot During the shoot, the camera uses synchronous motors to maintain an exact speed of 24 frames per second (fps).9 On the sound side, the mono Nagra recorder (or stereo Nagra with FM pilot or stereo Nagra with timecode) records a 50 Hz or 60 Hz pilot tone onto the tape along with the audio. When it’s time to shoot, you’ll hear “Roll sound!” from the assistant director. The sound always starts first because (1) it takes longer for a Nagra than a camera to get up to speed, and (2) tape is much cheaper than film so no one complains about a little bit of it being wasted. Once the Nagra is locked at the proper speed, indicated by a flag on the front panel, the location mixer will say something to the effect of “Sound speeding.” Next comes the camera.

Ps. Nagra è uno strumento portatile per la registrazione audio professionale.

Grazie a chiunque voglia dire la sua :)

Last edited:
  • < Previous | Next >