suc - définition géologique

Berkeleygirl

Senior Member
English - American
Je sais qu'il y a une chaine de montagne en France qui s'appèle "chaine des Sucs," mais le mot suc n'est seulement un nom propre. De géo-wiki:

Dans les Cévennes et le Massif central, le terme suc est réservé à des sommets d'origine volcanique, dômes, pitons coniques, necks, plus rarement, coulées… Un suquet est un petit suc…
(source)

Donc, est-ce que quelqu'un connait la traduction de ce terme en anglais?

Merci

Last edited by a moderator:
  • Michelvar

Quasimodo
    French / France
    Bonjour,

Mont Blanc also has a meaning, but you don't translate it. Why would you translate "chaîne des Sucs"?

Edit : meanwhile I'm searching, and for the moment I can see that in bilingual sites the word is never translated, we have sentences like "French volcanic hills named “Sucs” ".

Last edited:

Berkeleygirl

Senior Member
    English - American
    Je ne veux pas traduire "Chaine des Sucs," mais le mot suc qui existe à part entière, comme rocky et Rocky Mountains, et c'est "suc" que je veux traduire.

jann

co-mod'
    English - USA
    The GDT notes suc as a local term and provides no translation. This would suggest that it is indeed a local term quite specific to that particular French-speaking region, and that, as such, it does not have an English translation.

archijacq

Senior Member
    french France
    Source personnelle : Geological Nomenclature (Royal Geological and Mining Society of the Netherlands) - English/Dutch/French/German.

Neck ; stump ; projecting knob - the solid core of an ancient vent, usually consisting of more durable materials than the rock it pierces, and tending to form a somewhat abrupt conical hill.
    Geikie (1897) distinguished :
    A. necks of fragmentary material, B. necks consisting of lava