Hartelijk dank.Gisteren ging ik naar de boekenbeurs in Antwerpen en ik kocht veel boeken maar ik ben nog bang om Nederlands te spreken. Omdat mijn uitspraak heel slecht is, durf ik niet praten met anderen; dat is voor mij de grootste hindernis bij het leren van een taal.
Meneer. Ik vroeg gewoon of Talenleren een juist woordje is. De lid bovenstaande heft mijn foutjes gecorrigeerde.[Vooraf: dit soort vragen stel je beter op een andere plaats... Zie het forum onderaan de lijst van de fora.]
Dan is er maar één oplossing: springen, in het bad springen. Het taalbad natuurlijk. Ik bedoel: je kan alleen leren door te doen, maar misschien moet je telkens beginnen met iets als "Ik ben een beginner in het Nederlands, maar mag ik u een vraag stellen?" Bestaan er in het Antwerpse geen praatgroepen?
Jouw titel is voor mij niet te begrijpen...
Heel veel dank voor uw help. Thomas.Ik ben in deze context Thomas, hoor, geen meneer... ;-) Aha, maar nu begrijp ik het. (Ik zag wel geen correctie van de titel hierboven)
Ik zou het dan zo schrijven: "Talen leren: is dat het juiste woord/ de juiste uitdrukking?"