Tastaolletes

Dymn

Senior Member
Bon vespre,

És una paraula que he sentit diverses vegades però que mai no he acabat d'aïllar-ne el significat, i sembla que l'IEC em pot donar un cop de mà:
m. i f. [LC] Persona que comença moltes coses i no en segueix cap.
Vaja, que m'hi he sentit bastant identificat, però em sona que es fa servir sobretot per parlar de persones que "van de flor en flor", en el sentit amorós. Què creieu?

• Bon vespre,

És una paraula que he sentit diverses vegades però que mai no he acabat d'aïllar-ne el significat, i sembla que l'IEC em pot donar un cop de mà:

Vaja, que m'hi he sentit bastant identificat, però em sona que es fa servir sobretot per parlar de persones que "van de flor en flor", en el sentit amorós. Què creieu?

Jo a la persona que es clava en molts carxofars, duu moltes coses en marxa però no n'acaba cap: Tastaolletes/tastaolles
    La persona, generalment un home, que va "de flor en flor" li dic "picaflors".

Tastaolletes no té pas el sentit amorós. Es refereix a aquell que avui es dedica a fer escalada, en uns mesos passa a fer macramé i quan te'l trobes al cap d'un any es dedica a plantar cebes.

Tastaolletes no té pas el sentit amorós. Es refereix a aquell que avui es dedica a fer escalada, en uns mesos passa a fer macramé i quan te'l trobes al cap d'un any es dedica a plantar cebes.
    Però Pere Calders, en "L'Herència dels Retrats i de les Ànimes", escriu: "Galantejava porfidiosament les dames, creant-me en pocs dies una fama de tasta-olletes que no m'ha abandonat més".

Back