The bushings will save a lot of wear and tear

< Previous | Next >

aliciamonpul

Member
Spanish
Hi everyone! Could anyone help with the translation of the words in bold into Spanish? Many many thanks!

When a bike sits unused through the winter, dust particles can accumulate and cause parts to get “sticky.” You might notice that the handlebars catch or do not turn smoothly. If that happens, quickly greasing the bushings will save a lot of wear and tear. The bushings sit inside the stem where the handlebars and fork (horquilla?) attach. Remove the handlebar clamp, take out the handlebars, and remove the fork. Put a small amount of grease or Vaseline on the end of a Q-tip and rub inside the top and bottom bushings, located in the stem.

Last edited by a moderator:
  • Lnewqban

Senior Member
    Spanish - Cuba
    Mi opinion es que la palabra "bushing" está mal empleada en el texto original.
    Debería decir "bearings", los cuales consisten en un ensamblaje de pistas y bolas.
    La traducción más apropiada sería "cojinetes de la dirección".

Mastoc

Senior Member
    Castellano
    Hola Lnewqban,
    Creo que se utilizó la palabra bushings sin aclarar a qué tipo de bushings se refiere para contemplar los diferentes tipos de cojinetes que puede tener la bicicleta en cuestión, ya que podría tratarse de cojinetes, casquillos, rodamientos, etc. (bronze bushings, ball bushings, etc.).

pops91710

Senior Member
    English, AE
    Es muy comun usar bushings (casquillos) en una bicicleta. Por eso, no estoy de acuerdo con Lnewqban (lo que es muy raro conmigo!) que tienen que ser cojinetes.

Pablo75

Senior Member
    Spanish - Argentina
    Yo estoy de acuerdo con @Lnewqban. En el la dirección de una bicicleta, que es lo que se describe, siempre hay rodamientos, no casquillos (o bujes, como los llamamos por aquí).

Sí los puede haber en otras partes de una bici, pero aún así bushing (según entiendo) no abarca bearing sino que es al revés, bushing es un tipo de bearing (plain bearing).

"A bushing, also known as a bush, is an independent plain bearing that is inserted into a housing to provide a bearing surface for rotary applications"
    Plain bearing - Wikipedia

Nota de moderadora
    Se borra enlace a YouTube sin autorización previa (Regla 4)
    Bevj

Last edited by a moderator:
    < Previous | Next >