1. The forums will be closed for a major forum upgrade for around 2-4 hours on Sunday, starting around noon US Eastern Time (GMT -4, 18:00 in most of Europe). Details
    Dismiss Notice

to be home to something

Discussion in 'Deutsch (German)' started by norz1, Mar 12, 2013.

  1. norz1

    norz1 New Member

    English(Aus)/Polish - bilingual
    Hallo!
    Können Sie mir bitte helfen?

    Ich möchte "to be home to" auf Deutsch sagen.

    z.B. Rome is home to the legendary Colosseum.

    Meaning that something is found/situated in that location.

    Danke schön!
     
  2. Robocop Senior Member

    Central Switzerland
    (Swiss) German
    Ich würde wohl sagen, "Rom ist der Ort, wo sich das legendäre Kollosseum befindet". "Wörtlichere" Übersetzungen wie "Rom ist die Heimat/das Zuhause (etc.) des legendären Kollosseums" oder "Rom ist Heimat für das legendäre Kollosseum" oder "Rom beheimatet das legendäre Kollosseum" scheinen mir weniger idiomatisch zu sein.
     
    Last edited: Mar 12, 2013
  3. norz1

    norz1 New Member

    English(Aus)/Polish - bilingual
    Vielen Dank für Ihre Antwort.
     

Share This Page

Loading...