to fly sb out

olvidadero

Senior Member
Spain (Spanish)
Hi,

This is a dinner. A boy meet the girl's parents for the first time in two weeks, and she says:

"Two weeks and he's flying my parents out".

I don't know if this is a good thig or a bad thing. I gess good ecause the dinner's really smooth and nice, but I don't know how to translate it.

Thanks!

• Robbie168

Senior Member
    Spanish, English - US & UK
    Buscaba en algunos hilos y la referencia que se hacía era el "llevar a una persona de un lugar a otro por medios aéreos". Sin embargo, no me parece aplicable en este caso. ¿Estás seguro que en la cena salió todo bien o que los padres de la chica fueron del todo agradables al novio? Pregunto porque al menos aquí en México existe una expresión utilizada cuando nos hartamos de alguien o no nos agrada la persona que es "mandar a volar" que dicho de otra forma es como "mandar al diablo a alguien".

No sé, me parece que hay cierta similitud, aunque podría estar equivocado. Veamos que nos pueden decir los demás sobre esto.

Saludos,

Robbie ;)

HojaEnBlanco

Senior Member
    English - US
    Significa que el chico ha comprado billetes de avión para los padres de la chica, y ellos van a coger el vuelo para visitar en dos semanas.

to fly somebody out to somewhere = comprarle un billete de avión para una visita

fenixpollo

moderator
    American English
    Buscaba en algunos hilos y la referencia que se hacía era el "llevar a una persona de un lugar a otro por medios aéreos". Sin embargo, no me parece aplicable en este caso.
    It may not seem like it fits, but it's the only possible explanation that I see. The problem is that olvidadero didn't give us additional context. Maybe he actually did fly them out -- buy their plane tickets, or maybe he piloted the plane -- even though the relationship is only two weeks old.

Robbie168

Senior Member
    Spanish, English - US & UK
    It may not seem like it fits, but it's the only possible explanation that I see. The problem is that olvidadero didn't give us additional context. Maybe he actually did fly them out -- buy their plane tickets, or maybe he piloted the plane -- even though the relationship is only two weeks old.
    OK, I guess I've got the picture! What a splendid boyfriend she's got then!

< Previous | Next >