To keep myself in shape, I go jogging.

stellina_91

Banned
English, Australia
Come si dice..

To keep myself in shape, I go jogging.

My attempt: Per tenermi in forma, faccio il footing.

Thanks.

• Einstein

Senior Member
    UK, English
    "Footing" non va bene in inglese, ma in italiano avrei detto di sì! E' uno dei tanti falsi inglesismi.

Il significato inglese è fondazione, punto d'appoggio.

lauv83

New Member
    Italian
    E per dire:

Mi piace fare jogging; mi aiuta anche a sfogarmi.

Posso dire:

I like jogging (or I like going jogging), it help me to calm down. ?

thanks

arthurlee

Senior Member
    Italian - Italy
    E per dire:

Mi piace fare jogging; mi aiuta anche a sfogarmi.

Posso dire:

I like jogging (or I like going jogging), it helps me to calm down. ?

thanks
    Ciao :)
    Una piccola nota: se dici "I like jogging" intendi dire che ti piace il jogging (sostantivo). Se invece vuoi dire che ti piace fare jogging (regolarmente) credo che dovresti usare la forma "I like to jog". Se, infine, ti piace fare un po' di jogging solo ogni tanto, puoi dire "Sometimes I like to go for a jog/to do some jogging".
    Almeno spero sia così... aspetta qualche madrelingua inglese per conferma! ;)

rrose17

Senior Member
    Canada, English
    Ciao :)
    Una piccola nota: se dici "I like jogging" intendi dire che ti piace il jogging (sostantivo). Se invece vuoi dire che ti piace fare jogging (regolarmente) credo che dovresti usare la forma "I like to jog". Se, infine, ti piace fare un po' di jogging solo ogni tanto, puoi dire "Sometimes I like to go for a jog/to do some jogging".
    Almeno spero sia così... aspetta qualche madrelingua inglese per conferma! ;)
    All confirmed except, and this is purely anecdotal, I think "running" is becoming more often used than "jogging" these days. I think someone wha was "serious" about the sport would only use the word "running". So in the last examples you'd just as likely hear
    "Sometimes I like to go for a run/to do some running".

arthurlee

Senior Member
    Italian - Italy
    All confirmed except, and this is purely anecdotal, I think "running" is becoming more often used than "jogging" these days.
    I totally agree, and I'll tell you more: we Italians call "footing" what's your "jogging"; and if we had to speak of "real" jogging, we'd probably say "andare a correre" - as Blackman correctly pointed out :)

lauv83

New Member
    Italian
    ok, grazie gentilissimoi tutti, e un'altra cosina sempre a proposito di sport:
    come traddurreste "" andare a correre è unpò la mia varvola di sfogo per lo stress quotidiano?"